FAQ

Mostrar-ho tot / Amagar-ho tot

01.- Qui pot sol·licitar la Targeta de Resident d'AREA?

La Targeta de Resident d'AREA la pot sol•licitar qualsevol resident amb un o més vehicles al seu nom, que estigui empadronat en una zona de residents establerta.

02.- Quina documentació cal presentar per sol·licitar la Targeta de Resident d'AREA?

Cal presentar DNI, passaport o NIE i el permís de circulació.

03.- Es poden sol·licitar duplicats de la Targeta de Resident d'AREA?

Sí, els residents podran sol·licitar totes les targetes addicionals que desitgin -per un preu de 5€-, a través de l'apartat Tràmits d'aquest web.

04.- Com es poden sol·licitar duplicats de la Targeta de Resident d'AREA?

Accedint a l'apartat tràmits

De forma presencial a l'Oficina d'Atenció al Client:
Carrer Calàbria,66, planta baixa  08015 - Barcelona.
Està oberta els dies laborables de dilluns a divendres de 8.00 a 20.00 h.

05.- On es pot demanar la Targeta de Resident d'AREA?

Accedint a l'apartat tràmits
Al telèfon 010
A l'oficina d'Atenció al Client:
Carrer de Calàbria, 66, planta baixa.
Està oberta els dies laborables de dilluns a divendres de 8 a 20h.

06.- Què es pot fer amb la Targeta de Resident d'AREA?

Permet obtenir el tiquet que l'identifica com a resident de la zona amb la matrícula i la zona de resident impresa.
Permet obtenir duplicats del tiquet de pagament mensual.

07.- Es pot obtenir un tiquet amb tarifa 0 per a més d'un vehicle alhora?

Sí, el resident pot obtenir tiquets amb tarifa 0€ per tots els seus vehicles.

08.- Com puc treure un duplicat del tiquet al parquímetre?

Únicament pot demanar un duplicat del tiquet al parquímetre si ha utilitzat la modalitat de pagament mensual. En aquest cas, introdueixi la Tarjeta de Resident d'AREA a qualsevol parquímetre, esperi la seva validació, seleccioni amb el símbol (+) el vehicle pel qual desitja el duplicat i premi tiquet. 

09.- Es pot col·locar un tiquet a un vehicle però que no coincideixi la matrícula que surt impresa?

No es pot. La matrícula que surt impresa en el tiquet sempre ha de coincidir amb la del vehicle.

10.- Com puc fer el pagament per avançat?

Per poder accedir al pagament per avançat, hi ha dues opcions: per mitjà de l'aplicació ONaparcar residents o  per mitjà del parquímetre.

A través de l'aplicació gratuïta ONaparcar residents podrà optar al pagament per avançat des d'1 dia fins a un any.

A través del parquímetre podrà optar al pagament per avançat per a un màxim de 20 dies laborables.

11.- Quan puc fer el pagament per avançat?

Quan ho necessitis, ja sigui des de l'aplicació gratuïta ONaparcar residents o des del parquímetre.

12.- Quines són les tarifes per a l'any 2018?

Si vostè és un resident amb dret a tarifa 0€, no ha de pagar però sempre ha de treure tiquet.
Per a la resta de residents, la tarifa és de 0,20€/dia (exceptuant el mes d'agost que no es paga).

13.- He perdut o m'han robat la Targeta de Resident d'AREA. Què haig de fer?

Pot obtenir-ne duplicats, per un preu de 5€, accedint al web a l'apartat de tràmits.

14.- La Targeta de Resident d'AREA no em funciona. Què haig de fer?

Ha d'anar a l'Oficina d'Atenció al Client (Carrer Calàbria, 66 planta baixa, 08015 - Barcelona) on comprovaran el seu funcionament. Si aquest no és correcte, li entregaran un duplicat gratuït.
També, si vostè ho desitja, pot sol·licitar un duplicat de pagament (5€) a través de l'apartat Tràmits d'aquest web.

15.- Existeix encara la targeta de subvenció?

No. La Targeta de Resident d'AREA ja porta incorporada la tarifa que li correspon.

16.- El tiquet em dóna dret a aparcar a la mateixa plaça sense moure el vehicle el temps que vulgui?

No, l'ordenança vigent no permet estacionar un vehicle més de vuit dies seguits en el mateix lloc.

17.- Cada any rebia al meu domicili un nou distintiu adhesiu. Serà igual amb la Targeta de Resident d'AREA?

No, la targeta no caduca, sempre i quan vostè mantingui les condicions per ser resident d'AREA. No cal renovar-la cada any.

18.- Tinc un nou vehicle i el vull estacionar com a Resident, què haig de fer?

Ens ha de comunicar les dades del nou vehicle a través de l'Oficina virtual de l'Ajuntament, al telèfon 010 o bé presencialment a l'Oficina d'Atenció al Client.

19.- Sóc resident d'una zona exclusiva de residents. Com que no tinc el distintiu adhesiu, que passarà si estaciono el vehicle un dissabte, diumenge o festiu sense el tiquet? Em poden denunciar?

No el denunciaran, sempre que vostè sigui un resident autoritzat i disposi de la Targeta de Resident d'AREA. Els vigilants de la zona disposen de la informació i mitjans necessaris per identificar-lo com a resident autoritzat.

20.- Sóc un resident autoritzat, com puc saber quina tarifa em correspon?

Per saber la tarifa que li correspon pot accedir a l’apartat Consulta tarifa d'aquest web.
També pot fer-ho a través del parquímetre inserint la seva Targeta de Resident d’AREA. Si li correspon la tarifa gratuïta, li apareixerà “tarifa 0”. En cas contrari, ha de pagar la quantitat de 0,20€/dia.

21.- Sóc resident i no estic d’acord amb la tarifa que se m’aplica de 0,20€/dia, què haig de fer?

Pot fer arribar la seva reclamació a través de l'apartat Reclamacions i suggeriments d'aquest web, a través de l’Oficina virtual de l’Ajuntament o bé trucant al telèfon 010.

22.- He canviat la meva adreça d'empadronament dins de l'AREA i necessito poder estacionar a una nova zona. Què haig de fer?

Ens ha de comunicar les noves dades a través de l'Oficina virtual de l'Ajuntament, al telèfon 010 o bé presencialment a l’Oficina d'Atenció al Client.