Preguntes freqüents ApparkB

01. On pot anar un usuari en cas de tenir preguntes o dubtes funcionals?
Et recomanem que consultis l’apartat “operar pel mòbil/ApparkB” dins del web areaverda.cat o bé l’apartat “Informació” de l’aplicació. Si tot això no resolgués el teu dubte, dins de l’apartat “Informació/Suport Tècnic” de l’aplicació trobaràs un formulari per enviar-nos la teva petició i et contestarem en un termini màxim de 48h laborables. En cas de necessitar ajuda urgent, pots trucar al número d'atenció al client d'apparkB 937065550.

02. Què volen dir els diferents colors dels trams d’estacionament que es mostren al plànol?
Cada color indica la probabilitat de trobar plaça: 
Verd, alta 
Taronja, mitja 
Vermell, baixa
Gris, et mostra l'oferta de places, però sense predicció. Gradualment s’aniran incorporant al sistema predictiu. 
Fent clic sobre qualsevol tram, es mostrarà tota la informació associada. Tipus de places (verd o blau), adreça, horari i preu/hora.

03. Cal estar registrat per poder gaudir del sistema predictiu de disponibilitat de places? 
No, aquest servei també està accessible sense registre d’usuari, només t’has de baixar l’aplicació i accedir al plànol. Ara bé, si un cop arribes a la destinació vols pagar per APPARKB i gaudir de tots els seus avantatges, et caldrà registrar-te com usuari, només són 2 minuts.

04. Què és el mode de refresc que hi ha en el plànol? 
Hi ha dues opcions: Només ara: actualitza la disponibilitat de places només en el moment de seleccionar-ho. Has de tornar a refrescar de forma manual. Automàticament: actualitza la disponibilitat de places cada 5 segons. Aquesta opció té consum de bateria i de dades ja que ha d’utilitzar en tot moment la ubicació del terminal i la informació de la predicció online. Utilitza el mode de refresc que, en cada moment, s’adapti més a tu.

05. Què haig de fer si l'aplicació em diu que no ha trobat places properes del tipus seleccionat?
Assegurar-te que no és una zona exclusiva de residents. Et recomanem consultar el senyal d'inici del tram, per verificar-ne el tipus de plaça i horaris de regulació. 

06. Puc utilitzar ApparkB per estacionar com a resident?
No. Actualment l’aplicació només permet l’estacionament en places blaves i verdes preferent, quedant per tant exclosos els pagaments dels estacionaments dels residents a la seva zona, per les condicions especials que tenen.

07. Com puc canviar la targeta bancària associada al compte apparkB?
La pots canviar des de l’apartat configuració de l’aplicació  així com des de la teva zona d'usuari del web de l'AREA. 

08. Des d'on puc utilitzar el servei?
És molt important que activis l’estacionament des del teu vehicle, o bé al costat, d’altra banda el teu GPS et pot donar una posició que no coincideix amb la del teu vehicle i obtenir un tiquet no vàlid.

09. Quines formes existeixen per registrar-me?
Podràs fer-ho des del teu mateix smartphone abans del primer estacionament en que desitgis fer servir l’aplicació. Alternativament, i si ho prefereixes, podràs registrar-te també directament al nostre web accedint des de qualsevol ordinador.

10. Puc fer servir l’aplicació per estacionar en zones blaves i verdes d’altres municipis diferents a Barcelona?
No, l’aplicació únicament és vàlida per Barcelona ara mateix.

11. Em cal posar algun comprovant horari/identificador o tiquet de paper al vehicle si pago pel mòbil fent servir l’app?
No, estigues tranquil, nosaltres ja tenim constància del tiquet digital que obtens amb el teu smartphone, ja no cal que posis cap tiquet a l’interior del vehicle.

12. Puc utilitzar el mateix usuari per aparcar diversos cotxes a la vegada?
No, el sistema està pensat perquè únicament puguis tenir un tiquet vigent el mateix moment.

13. Com puc registrar més d'un cotxe?
Fàcilment segueix les instruccions de la pantalla al registrar-te, i afegeix tots els teus vehicles si vols la primera vegada que et registris. Després ja no et caldrà pensar-hi més.

14. Puc instal•lar l’aplicació en diversos mòbils per aparcar un cotxe?
Si, per poder fer servir apparkab només necessites tenir un terminal smartphone amb l’app instal•lada i un compte d’usuari per entrar i fer servir l’aplicació.

15. Puc comprar un tiquet tot i tenir un tiquet vigent en una altra zona per al mateix cotxe?
No, únicament pots tenir un tiquet digital vigent o obert des del teu smartphone en un moment concret de temps.

16. Permet el sistema prorrogar un tiquet vàlid a la mateixa zona?
No, l’objectiu de les places verdes i blaves és fomentar la rotació i donar servei a més usuaris que tu, per tant, un cop arribis al temps màxim permès de la regulació d’estacionament, 2h generalment, hauràs d’abandonar la plaça.

17. Quines novetats incorpora la nova versió APPARKB ?
Incorpora un sistema predictiu de disponibilitat de places, per ajudar als usuaris a trobar aparcament. Només cal introduir la destinació i hora prevista d’arribada (del dia en que estàs buscant aparcament) i apparkB et mostrarà la previsió de disponibilitat de places. 

18. Com paga l'usuari les despeses?
A través de la targeta de crèdit que hagis introduït a la teva àrea d’usuari. El pagament de l’estacionament sempre es realitza quan tu voluntàriament finalitzis l’operació.

19. Puc rebre una factura sobre les meves despeses?
Pots consultar i descarregar els extractes que desitgis des de la teva àrea d’usuari. No enviem factures al teu domicili.

20. ¿Rebo un comprovant conforme he pagat un tiquet d’estacionament? On el puc consultar? Durant quant de temps?
Si, reps un comprovant de tiquet digital en tots els casos. Podràs consultar els últims tiquets des de la App i en paral•lel des del Web durant un any. 

21. Com puc entrar a la meva àrea personal de l’AREA a Internet?
És molt fàcil, únicament has d’entrar fent servir les dades amb les que vas crear el compte, correu electrònic i contrassenya. 

22. Què faig si canvio el cotxe?
És molt senzill, des de la teva zona d’usuari del web o des de l’apartat configuració de l’aplicació podràs donar d’alta i baixa els teus vehicles amb un clic. Primer has d’afegir la nova matrícula i desprès eliminar l’antiga.

23. Puc comprar un tiquet fora de l'horari de servei d'estacionament regulat?
Si, es pot iniciar una operació d’estacionament fora d’horari de regulació, i es començarà a pagar a partir de que s’inicii l’horari de pagament.

24. Puc fer una anul•lació de denúncia des de dins de l’app?
Si, però només les relacionades amb l'apparkB. És molt fàcil. Fes clic a la icona corresponent i anul•la en segons la denúncia.

25. Com puc configurar el temps de preavís conforme se m’està acabant el temps permès d’estacionament?
Des del teu smartphone, un cop estàs dins l’apparkB, ves a la icona de Configuració/Ajustos i allà pots configura el temps com tu vulguis.

26. Com veuré en l'extracte bancari el càrrec de pagament per l'estacionament fet amb l'APPARKB?
Depenent de la teva entitat bancària i tipus de targeta que utilitzis pel pagament pots veure-ho de dues maneres.
1.-Pots veure en l’extracte bancari un únic càrrec per l’import exacte del temps estacionat?
2.-Pots veure un càrrec pel temps màxim d’estada premés en la zona on has estacionat (Prepagament dut a terme per la teva entitat bancària)  i tot seguit un abonament descomptant l’import pel  temps no utilitzat.

27. Què he de fer si vull donar de baixa el meu compte d'apparkb?
Si vols donar de baixa el teu compte, és a dir, no vols seguir utilitzant l'app apparkB, has d'anar a la teva zona d'usuari al web www.areaverda.cat/apparkb/login i identificar-te amb el teu usuari i contrasenya. Un cop dins, has d'anar a 'Administrar Compte', escollir l'opció 'Baixa del Compte' i confirmar la teva petició. Recorda que en cas de ser usuari de flota, ho haurà de fer l'administrador general del compte.